حرکات تقویت ساعد

تمرین‌های ورزشی مچ و ساعد منجر به کشش و تقویت ماهیچه‌هایی می‌شوند که سراسر دست‌ها، مچ‌ها و آرنج‌ها را پوشانده‌اند. این ماهیچه‌ها در زندگی روزمره کم‌ و بیش همه‌ی کارها را انجام می‌دهند.

از باز کردن قوطی‌ها و در یخچال گرفته، تا حمل اشیا و راه رفتن، شما از ماهیچه‌های مچ و ساعد استفاده می‌کنید. این ماهیچه‌ها در رشته‌های ورزشی فراوانی از جمله گلف، راکت‌بال، بسکتبال و… هم به کار گرفته می‌شوند.

جدا از این‌ها، تقویت ساعد می‌تواند نیروی دست‌ها و نگه داشتن اشیا را هم افزایش دهد که این هم به بالا رفتن نیرو و توان بالاتنه‌ بدن منجر می‌شود. اگر بتوانید نیروی دستان خود را بهبود ببخشید، می‌توانید کارهای روزمره و بسیاری از ورزش‌ها را بهتر انجام دهید و کارکرد جسمانی قابل توجه‌ای داشته باشید. این افزایش نیرو جدا از بهبود شرایط جسمی، می‌تواند اعتمادبه‌نفس و سلامت روانی شما را هم بهبود ببخشد.

شاید به‌شدت اهل ورزش باشید و همیشه به طور منظم به تقویت پاها، سینه، بازوها و شانه‌ها بپردازید. ولی آیا همین اندازه اهمیت را برای مچ و ساعد هم قائل می‌شوید؟

شاید برخی از مردم با کمک تمرین‌های مناسب برای سایر بخش‌های بدن بتوانند ماهیچه‌های ساعد خود را هم تقویت کنند. ولی به طور کلی باید تمرین‌های ورزشی مناسب برای این ماهیچه‌ها را هم در برنامه‌ی خود داشته باشید تا بازوان ورزیده‌ای بسازید و به عدم تعادل عضلانی دچار نشوید.

مچ و ساعد به طور معمول نادیده گرفته می‌شوند ولی اهمیت بالایی دارند و به توان کلی بدن شما کمک شایانی می‌کنند. افزون بر این، ساعدهای ورزیده دارای ظاهر بسیار زیبایی هم هستند و زیبایی بدن شما را چند برابر می‌کنند.

مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود  ۲ طلا سهم مردان دوومیدانی کار جانباز و توانیاب خراسان رضوی در مسابقات کشوری

بنابراین، باید روی این ماهیچه‌ها هم تمرکز کنید و یک برنامه‌ی تمرینی متعادل و مناسب داشته باشید.

قوی بودن ساعد نه تنها در قدرت بازو بلکه در زیبایی اندام در ناحیه دستان افراد می تواند تاثیر بسزایی در حس اعتماد به نفس ایجاد نماید در این بخش ویدئوی حرکات تمرینی برای تقویت ساعد را مشاهده می کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *