سرمایه گذاری در پروژه های ورزشی

در شرایط کنونی اوضاع صنعت ورزش ایران، به‌کار‌بردن فعالیت‌های بازاریابی ازقبیل جذب حمایت‌های مالی با هدف پیشبرد پروژه‌های ورزشی ضروری است؛ بنابراین، هدف از انجام این پژوهش بررسی موانع دخیل در جذب سرمایۀ پروژه‌های ورزشی استان آذربایجان‌غربی بود. پژوهش حاضر به‌لحاظ هدف، کاربردی توسعه‌ای، از‌لحاظ ماهیت، توصیفی و ازحیث روش جمع‌آوری داده‌ها، میدانی بود. جامعۀ آماری پژوهش متناسب با اهداف تعیین‌شدۀ مطالعه، متخصصان مدیریت ورزشی، مسئولان اداره کل ورزش‌وجوانان استان و متخصصان بازاریابی ورزشی بودند.

درهمین‌راستا، ۵۰ نفر انتخاب شدند و پس از توزیع پرسش‌نامه‌ بین آن‌ها، ۴۲ پرسش‌نامه جمع‌آوری شد. در این پژوهش، پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته برگرفته از پرسش‌نامه عنصری (۱۳۹۲) به‌صورت بسته تدوین شد.ارزیابی مهم‌ترین عوامل نشان داد که معیار عوامل مدیریتی و سازمانی، به‌عنوان مهم‌ترین عامل جذب سرمایه برای پروژه‌های ورزشی استان بود. همچنین، عوامل اجتماعی و فرهنگی کمترین اهمیت را داشتند. نتایج حاصل از پژوهش لزوم اهتمام به جذب حمایت مالی را آشکار می‌سازد که با اثربخشی تبلیغات، افزایش میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و روی‌کارآمدن شرکت‌های مختلف تولیدی و خدماتی این امر محقق می‌شود.

مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود  وزنه بردار مشهدی با سه مدال طلا در رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *