برنامه غذایی عضله ساز

ورزش کردن تأثیرات زیادی برای بهبود سلامت فرد دارد اما داشتن یک رژیم غذایی عضله ساز در کنار ورزش منظم نقش زیادی برای افزایش عضلات دارد. اگر هدف شما از ورزش کردن افزایش عضلات و به بیانی دیگر عضله‌سازی است باید رژیم غذایی را انتخاب کنید که سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن نظیر پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. میزان مواد مغذی دریافتی باید دقیق بررسی شده و متناسب با اهداف مورد نظر شخص تنظیم شود.

 
عضله‌سازی به معنای افزایش بافت عضله و کاهش چربی بدن است. از جمله مواد غذایی عضله ساز می‌توان به این موارد اشاره کرد: اسفناج، عدس، کینوا، سینه مرغ، تخم مرغ، موز، گوشت گاو و ماهی سالمون. با گنجاندن این مواد غذایی در برنامه غذایی روزانه می‌توانید به اندام مورد نظر خود برسید. نکته مهم این است که رژیم غذایی مناسب هر فرد با فرد دیگر متفاوت بوده و بهتر است رژیم ورزشکاری با توجه به شرایط بدنی شخص و توسط فرد متخصص تنظیم شود. 
 
برخی از افراد بر این باور هستند که برنامه غذایی عضله ساز برای آقایان و خانم‌ها متفاوت است. این یک باور اشتباه بوده و باید بدانید که رژیم غذایی عضله ساز برای خانم‌ها و آقایان تفاوت‌های زیادی ندارد و تمامی افراد با مصرف مواد غذایی عضله ساز می‌توانند به تناسب اندام برسند. بنابراین مواد غذایی عضله ساز می‌تواند هم در رژیم غذایی بانوان استفاده شود و هم در رژیم غذایی آقایان، اما خانم‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که به دلیل قاعدگی ممکن است بیشتر دچار کمبود انرژی و ضعف شوند و برای جلوگیری از بروز چنین حالتی باید برنامه غذایی آن‌ها سرشار از آهن، کلسیم، منیزیم و ویتأمین B12 باشد. 
مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود  اردوی تیم ملی و حضور دومیدانی‌کاران خراسان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *