حرکات تمرینی جلوبازو و پشت بازو

داشتن بازوهای بزرگتر و قوی تر می‌تواند به شما احساس اعتماد به نفس بدهد. بازوهای عضلانی همچنین می‌توانند شما را در چشم دیگران ورزشکار و قدرتمند نشان دهد اما مزایای عملی مهمی نیز برای داشتن بازوهای قوی‌تر وجود دارد.

بازو‌های بزرگ و قوی‌تر علاوه بر تقویت تناسب اندام و عملکرد روزانه مزیت‌های زیر را نیز دارد :

  • افزایش متابولیسم (این بدان معناست که بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند، حتی زمانی که ورزش نمی‌کنید)
  • افزایش استقامت، قدرت و توان عضلانی ( میزان قوام و سفتی ماهیچه در هنگام استراحت)
  • کاهش احتمال آسیب دیدگی .

دو عضله اصلی در بازو شما عضله دوسر در جلو و سه سر در پشت هستندکه گروه‌های عضلانی با عملکرد متضاد هستند، بنابراین برای تمرینات قدرتی به انواع مختلفی از تمرینات نیاز دارند.

دقت داشته باشید که زمان تقریبی استراحت بین حرکات ۶۰ ثانیه می‌باشد اما استراحت بین ست‌ها تعیین نشده است و شما باید نسبت به توان خودتان آن را تعیین کنید. البته دقت داشته باشید که این برنامه باید به گونه‌ای اجرا شود که شما به نهایت خستگی برسید و از حداکثر توان خود استفاده کنید، بنابراین استراحت بیش از حد در بین ست‌ها توصیه نمی‌شود.

بیاد داشته باشید که قبل از شروع تمرین، از این قانون تبعیت کنید که جلو بازو را قبل از پشت بازو انجام دهید و حتما هر دو را در یک روز با هم تمرین دهید.

ضمنا این را بدانید که هرچقدر شما برای رسیدن به عضلات حجیم در قسمت بازو تلاش کنید، تا زمانی که پیرو یک برنامه تمرینی خاص نباشید، نمی‌توانید به هدفتان برسید. عضلات بدن شما برای تقویت و حجم گرفتن به تمرینات مخصوص نیاز دارند. اینکه شما با تمام تمرینات مربوط به پشت بازو و جلو بازو آشنا باشید، کاری از کار پیش نمی‌برید.

مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود  برنامه تمرینی بدنسازی چهارشنبه‌ها

بنابراین برای اینکه به هدفتان برسید و ظرف مدت کوتاهی عضلات زیبا و خوش فرم در قسمت بازو داشته باشید، بهتر است تا از مربی خود بخواهید برایتان یک برنامه تمرین جلو بازو و پشت بازو و همچنین یک رژیم غذایی مناسب تنظیم کند. این کار باعث می‌شود شما در مسیر درست قرار بگیرید و سریعتر به هدفتان برسید.

در ویدئوی زیر بخشی از مهمترین حرکات تمرینی جلو بازو و پشت بازو را مشاهده خواهید نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *