مسئولیت اجتماعی صنعت، حلقه گمشده در حمایت از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی

امروزه ورزش و تفریحات سالم در بیشتر کشورهای جهان به مثابه یک صنعت مهم و عامل اثرگذار در رشد اقتصادی و پویایی جوامع مورد توجه بوده و در کنار آن یکی از مهمترین شاخه‌های اقتصادی و سرمایه پایه سلامت نیز به شمار می‌رود.

مهندس محمد زند روحانی ، رییس انجمن کوراش استان خراسان رضوی در این زمینه گفت : توسعه و گسترش ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در جامعه نیازمند حمایت‌های همه جانبه مسئولان امر بوده و بدون حمایت و پشتیبانی،موضوع مهم ورزش نه تنها رشدی نمی‌کند بلکه همه استعدادها نیز در آغاز راه ناکام مانده و در نطفه خفه می‌شوند.

رییس انجمن کوراش استان خراسان رضوی  افزود : امروزه جوانان و نوجوانان توسعه ورزش قهرمانی را یکی از وظایف اصلی دولت‌ها می‌دانند در صورتی که در هیچ کجای دنیا دولت‌ها حمایت مادی از هیچ رشته ورزشی انجام نمی‌دهند و این امر را به بخش خصوصی می‌سپارند اما در مقابل از بخش خصوصی حمایت‌های همه جانبه و فراگیر انجام می‌دهند .

وی ادامه داد : هر چند در برخی دوره‌های زمانی  شرکت‌ها و کارخانجات بخش غیردولتی در ابتدای راه حمایت‌های چشمگیری از رشته‌های مختلف ورزشی انجام می‌دهند؛ اما در پی آن خود تیم‌های ورزشی هستند که باقدرت گرفتن حرفه‌ای و با حضور در مسابقات مختلف داخلی و خارجی به منبع درآمد برای صاحبانشان تبدیل می‌شوند و به این ترتیب است که ورزش در این کشورها یک صنعت سودآور تبدیل می‌گردد .

محمد زند روحانی قهرمان و پیشکسوت رشته ورزشی جودو و کوراش کشور در ادامه افزود : بایستی به یاد داشته باشیم که حمایت از ورزش علاوه بر اینکه موجب توسعه نشاط و شادابی می‌شود، ابزار تبلیغاتی قدرتمندی برای صنایع به شمار می‌رود، که پرداختن به این اصل مهم موجب پیوند اقتصاد صنایع و ورزش می‌گردد.

مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود  دو جوان وزنه‌بردار توان‌یاب خراسان رضوی در اردوی استعدادیابی

استان خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های مهم و بنام کشور در عرصه صنعت شاهد فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در شهرهای مختلف خود بوده، اما طی سالیان گذشته پیوند منطقی و معنادار ورزش حرفه‌ای و صنعت با توجه به پیشینه طولانی در تولید در آن رقم نخورده و ریشه‌های محکمی بنا نشده است  و هنوز صنعت استان نتوانسته به مطالبات ورزش حرفه‌ای در سرزمین خورشید که متبرک به نام امام هشتم  است به درستی پاسخ دهد.

لیکن در طی چهارسال گذشته حمایت‌های بنیادی در تمام زمینه‌ها بدون در نظر گرفتن منافع مادی توسط مجموعه تولیدی نوبافت شادیلون  (ربع قرن تجربه در صنایع نساجی کشور ) در رشته قدرتی کوراش که منجر به شناسایی پدیده‌های نوظهور در عرصه رقابت‌های استانی، کشوری و بین‌المللی گردیده و به واسطه این حمایت مقتدرانه شاهد ایجاد انگیزه مضاعف در سطوح نوجوانان و جوانان استان و کسب عناوین برتر به ویژه مسابقات جهانی را فراهم نموده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

امید است دولتمردان نسبت به اینگونه صنایع که پشتوانه محکمی برای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی هستند  از آنها حمایت همه‌جانبه نمایند تا در آینده حضور سایر صاحبان سرمایه و صنعت برای حمایت جدی از ورزش استان و کسب عناوین برتر کشوری و جهانی را شاهد باشیم .

مهندس محمد زند روحانی ، رییس انجمن کوراش استان خراسان رضوی  /به امید روزهای بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *