مسابقات فیتنس چلنج آقایان و بانوان

سومین دوره مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی بانوان باشگاههای کشور و چهارمین دوره مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آقایان باشگاههای کشور به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد.

این رقابت ها که حکم انتخابی تیم ملی را در دو بخش آقایان و بانوان خواهد داشت، طبق برنامه زمانبندی زیر انجام می پذیرد:

۲۸ تیرماه: مسابقات بانوان در تمامی رده های سنی

۳۰ تیرماه: مسابقات آقایان در تمامی رده های سنی

نفرات برتر این رقابت ها توسط کمیته فنی برای حضور در اردوی تیم ملی و شرکت در رقابت های آسیایی و جهانی انتخاب و معرفی خواهند شد. 

لازم به توضیح است که رشته فیتنس چلنج رشته جدیدی است که فدراسیون جهانی بدنسازی در سال ۲۰۲۱ بنا کرده و برخلاف دیگر مسابقاتش، چالش تناسب ‌اندام و نمایش بدن یا همان فیگور گرفتن را ندارد. به نحوی که ورزشکاران می‌توانند از لباس‌های ورزشی یا هر ترکیبی به صلاحدید خود استفاده کنند.

فیتنس ‌چلنج از ۶ ایستگاه دو دقیقه‌ای تشکیل شده است. در هر آیتم، فرد باید سعی ‌کندحداکثر  رکورد ممکن را بزند. این ایستگاه‌ها شامل حرکات معمول باشگاه‌های بدنسازی یعنی بارفیکس، پرش روی جعبه، حرکت پارالل، حرکت لانچ راه‌رفتنی، حرکت سیت‌آپ با وزنه و حرکت برپی با دمبل است. شاخص مهم موفقیت در این رشته، استقامت عضلانی و توان بالای فردی است و به ‌دلیل تازه بودن این رشته هنوز برنامه استعدادیابی برای آن وجود ندارد که البته بدون شک باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرد .

مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود  دعوت از بانوان هاکی باز خراسانی به اردوی تیم ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *